Dimarts 26 de novembre

El dissabte 26 d’Octubre 2019 es va iniciar el cicle “Lliçons de Literatura Anglesa” a càrrec de Miquel Berga amb la col.laboració del Ajuntament de Palafrugell, Biblioteca de Palafrugell, Fundació Josep Pla i Fundació Tom Sharpe.

Miquel Berga va delectar als assistents amb una anàlisi exhaustiva, extraordinàriament amena, un estudi en profunditat de James Joyce i el conte “Els Morts”. És una peça que en una primera lectura pot semblar superficial i difícil d’entendre.

L’escriptor va tenir l’habilitat per fer que tots els assistents aprofundíssin en la dimensió social, emocional i política. Va provocar una penetrant reflexió sobre la vida i la mort, com aquesta està present a la vida i pot ser més important que la vida mateixa.

Va acabar amb la visualització de de l’última part de la pel·lícula del llibre quan Gabriel descobreix la gran tragèdia de la vida de la seva esposa Gretta, a partir d’aquell moment una total desconeguda per ell.