Actualitat

11 de febrer de 2019

El dissabte 9 de febrer s’ha presentat a la Biblioteca de Palafrugell el llibre de Miquel Berga “Un aire anglès”, amb la participació del llibreter i activista cultural Guillem Terribas. L’obra ens ofereix una selecció d’articles endreçats en un abecedari particular, el diccionari personal d’un anglòfil que no perd mai de vista quin són els seus origens i des d’on escriu.

En les seves pàgines hi desfilen, sempre presentats en un to menor, una multitud d’escriptors de la gran tradició anglosaxona, com Tom Sharpe, sense oblidar personatges dedicats a feines més prosaiques, com Winston Churchill i la mateixa reina d’Anglaterra. Miquel Berga ens obre les portes del museu de la petita i gran història, del que ens és propi i del que ens és aliè, construint un paisatge capaç d’incloure tant la calidesa mediterrània com la pluja i les nuvolades del nord. A Un aire anglès la idea de la literatura com a memòria cultural col·lectiva plana per sobre i per dins de cada article i s’acaba incrustant, de manera imperceptible, en la ment dels lectors que s’hi submergeixen.

La presentació ha estat una col·laboració de la Fundació Josep Pla i la Fundació Tom Sharpe.